انتخاب صفحه
شماره 4599 - پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397
شماره های پیشین:

اخبار کوتاه

اجرای طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان
 در میادین و بازارهای میوه و تره بار 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان سازمان با تاکید بر موفقیت طرح تخفیفات نوروزی از اجرای طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، مهندس عبدالحسین رحیمی در جلسه مدیران میادین و بازارهای میوه و تره بار با اشاره به موفقیت سازمان در نظرسنجی‌ها و بررسی‌های نهادها و سازمان‌های نظارتی درکسب رضایتمندی حداکثری شهروندان گفت: این موفقیت حاصل اعتماد به ظرفیت نیروهای سازمان و تلاش و مجاهدت خاموش تمامی مجموعه سازمان مدیریت میادین است.مهندس رحیمی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سازمان مدیریت میادین با تاکید بر اینکه این موفقیت در سایه تکریم شهروندان، نظم و انضباط، سلامت و شفافیت و قانون مداری به دست آمده گفت: این دستاوردها فقط 60 تا 70 درصد توانمندی سازمان است که می‌تواند ارتقاء یابد.مدیرعامل سازمان مدیریت میادین طرح دستچین را پایه و اساس همه موفقیت‌های سازمان دانست و افزود: این طرح خط قرمز سازمان است و در اجرای آن هیچ گونه قصور و کوتاهی قابل چشم پوشی و مماشات نیست، چرا که اجرای آن از مطالبات شهروندان از ابتدای فعالیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار بوده که طی سه سال اخیر محقق شده است. مهندس رحیمی با تاکید بر لزوم توجه به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر که از دغدغه‌های شورای اسلامی و مجموعه شهرداری تهران نیز است، به دنبال راهی برای اعمال  تخفیف محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار مناطق کم برخوردار در تمام طول سال هستیم.مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با  اشاره موفقیت طرح تخفیفات نوروزی و درخواست اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان از سوی سازمان بازرسی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: در حمایت از سبد خانوار و تکریم روزه داران، طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

کسب و کار مجازی دغدغه اصناف

چنانچه اصناف انتخاب هوشمندانه برای اعضای اتاق اصناف نداشته باشند حتما چهار سال آینده سختی در پیش خواهد بود، با وجود کسب و کارهای مجازی احتمال اینکه طی این مدت 50 درصد از اصناف جوازهای خود را باطل کنند وجود دارد و اصناف حتما باید خود را بروز کرده تا این اتفاق رخ ندهد. اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی گفت: بزودی انتخابات اتاق اصناف برای چهار سال آینده انجام خواهد شد. در این دوره تا کنون 26 نفر ثبت نام کرده اند که تعدادی به عنوان کاندیدای مستقل و بقیه در دو گروه ائتلافی با شعارهای مختلف شرکت خواهند داشت.این کاندیدای اتاق اصناف در مورد انگیزه ورودش به این عرصه گفت: بحث عدم شفافیت و ابراز سلایق مختلف روسای اتحادیه‌ها نسبت به عملکرد اتاق اصناف موجب شد که احساس مسئولیت نموده و به این عرصه وارد شوم.اسماعیل کاظمی ادامه داد: در مورد بودجه سال 97 که در پایان سال 96 در مجمع اصناف رای گیری شد موضوع به تصویب نرسید و اجلاس تاکید کرده بود مستندات ارایه شود. ولی با لابی گری‌های مختلف و در نهایت برای حفظ قداست اتاق موضوع به تصویب رسید، برای همین موارد است که همه باید شفافیت را مدنظر قرار دهند.رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ادامه داد: من از گروه شبکه توزیعی که 14 کاندید دارد با شعار «اتاق اصناف شفاف و شیشه‌ای» که آن را به معرض نمایش در آوریم و درعمل بدون هیچ حاشیه ای باشیم به این عرصه ورود کرده ام.وی در مورد بایدها و نبایدها ادامه داد: ما دولتی نیستیم و اعتقاد داریم باید با دولت همکاری کنیم چون همه اهداف با تعامل دولت و سایر نهادها به ثمر می‌رسد. همچنین باید برای چهار سال آینده برنامه داشته باشیم و پایان هر دوره یک گزارش کامل به اجلاس ارایه دهیم، نه مثل سال 96 که تنها 6 جلسه برگزار شد. ما نباید فرصت سوزی کنیم و وعده وعید بیهوده بدهیم. می‌بایست تعامل داخلی و بیرونی اتاق را تقویت کنیم.کاظمی گفت: کسی که به اصناف و هیئت رئیسه وارد می‌شود باید سیاسی باشد ولی ما سیاست زدگی را قبول نداریم باید به اندازه ای به سیاست ورود پیدا کرد که مستلزم نیاز است و از آن به عنوان یک اهرم سازنده استفاده کنیم.وی دغدغه اصناف در مورد کسب و کار مجازی و  مرتفع کردن مشکلات اصناف با سازمان‌های بیمه ای را از برنامه‌های اصلی خود نام برد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی که این روزها گریبان‌گیر اتحادیه‌ها شده است عدم شفاف سازی در میزان مالیات اصناف می‌باشد. به عبارت دیگر باید تصریح کرد که اصناف با مالیات دادن هیچ مشکلی ندارند، تنها تقاضای ما شفاف سازی در میزان پرداختی سالیانه آن است که متاسفانه این مهم تاکنون فراهم نشده است.

مصرف بهینه آب برای فضای سبز شمال تهران

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 توجه به مصرف بهینه آب و مدیریت بهره‌برداری از منابع مختلف آبی در آبیاری فضای سبز را از مهمترین رویکردهای این سازمان عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، عدالت امیرزاده در این خصوص گفت: رفع نواقص شبکه آبیاری، بهینه سازی مصرف آب خام، رسیدگی و رفع نواقص موجود چاه‌ها،پمپ‌ها و شبکه آبیاری (شبکه توزیع) و آبرسانی از جمله اقدامات مدیریت بهینه مصرف آب در آبیاری فضای سبز است.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen