انتخاب صفحه
شماره 4641 - پنجشنبه 21 تیر 1397
شماره های پیشین:

اخبار کوتاه

وجود 76 هزار پروژه نیمه کاره در کشور

در نشست مشترک با دبیرکل و دبیر اجرایی کانون مهندسی هزینه ایران بر غیر اقتصادی بودن هزاران طرح نیمه کاره کشور تاکید شد.صادق یزدانی معاون منطقه ای AACE  با بیان اینکه، براساس تجربه ۴۰ ساله بین‌المللی برنامه میان مدت و بلندمدتی را برای مدیریت هزینه‌ها در ایران طراحی کرده ایم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار طرح نیمه تمام در استان‌های ایران با سنی بالاتر از ۱۳ سال وجود دارد؛ نکته مهم آن است که با توجه به شتاب فناوری، بسیاری از این طرح‌ها دیگر توجیه روز اول را ندارند و نیازمند بازنگری در اجرا هستند. معاون منطقه‌ای AACE  گفت: دولت توان اتمام تمامی این طرح‌ها را ندارد؛ نکته مهم دیگر این است که محصولاتی که قرار بود در این طرح‌ها تولید شوند یا وارد می‌شوند یا با کالای دیگری جایگزین شده اند.حمیدرضا آلادپوش دبیرکل کانون مهندسی هزینه ایران نیز در این نشست، کانون را سازمانی مردم نهاد عنوان کرد که تلاش می‌کند ارتباط دولت با مردم در امور اجرایی نزدیک تر شود.مرتضی مصطفوی دبیر اجرایی کانون مهندسی هزینه ایران نیز در این نشست گفت: رویکرد اصلی کانون مهندسی هزینه ایران تسهیل گری بین دولت، تبصره ۱۹ قانون بودجه و علاقه مندان بخش خصوصی به اتمام طرح‌های نیمه تمام است.وی افزود: اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌ها و دیگر محدودیت‌ها، گران مدیریت می‌شود و کانون مهندسی هزینه ایران بدنبال کاهش این هزینه است.

ورود خودروهای فیات به شرط تولید به ایران 

میثم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اعلام این خبر گفت: واردات خودروهای فیات همزمان با باز شدن ثبت سفارش خودرو و رفع ممنوعیت واردات آغاز خواهد شد. هرچند براساس قرارداد صورت گرفته، تولید خودروهای فیات در ایران نیز باید اتفاق بیافتد.رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو افزود: براساس قرارداد رسمی با فیات که به تایید سفارت ایران در ایتالیا و همچنین سفارت ایتالیا در ایران رسیده است، در سال اول شاهد واردات خودروهای فیات به کشور خواهیم بود و از سال دوم تا سال پنجم باید تولید خودروهای فیات با 20 تا 40 درصد انتقال تکنولوژی در کشور محقق شود.رضایی با اشاره به اینکه واردات خودروهای فیات از خط تولید این شرکت در کشور آذربایجان صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: موضوع تحریم‌های احتمالی در این زمینه متوجه این قرارداد نخواهد شد و همچنین طرف خارجی متعهد به انتقال تکنولوژی برای تولید این خودروهای ایتالیایی در ایران شده است.وی همچنین با اشاره به تامین فضای خدمات پس از فروش مرکزی خودروهای فیات در ایران اظهار امیدواری کرد: دولت نیز از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی خطوط تولید خودروهای فیات ایتالیا در ایران حمایت کند.وی در ادامه از درخواست برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی خود و کشور با خودروهای فیات(ون و مینی بوس) خبر داد که بیش از پیش این شرکت را به تولید و عرضه خودروهای فیات در ایران ترغیب کرده است.رضایی، 4 محصول فیات که استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کرده است را 3محصول از فیات سری500 و خودرو دوکاتو اعلام کرد و البته یادآور شد که هرگونه واردات خودروهای فیات منوط به رفع محدودیت واردات است.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen