انتخاب صفحه
شماره 4758 - پنجشنبه 15 آذر 1397
شماره های پیشین:

کارآفرینان خلاق را دریابید!

علي‌اكبر فرقاني

کارآفرینی یک فرآیند ارزش‌افزوده نو‌ـ مادی یا معنوی‌‌ـ است که به گونه‌ای خودجوش انجام می‌گیرد که خالی از ریسک نیست و لازمه‌اش چاشنی شهامت است. از قرن 16 تاکنون جستارهای اقتصادی بسیاری درباره چیستی و فلسفه کارآفرینی وجود دارد. برای مثال گفته شده که کارآفرینی تخریب خلاق است، چیزی ویران می‌شود تا چیز نویی از خرابه سر برآورد. ویژگی نخست کارآفرینی، همانا پرداختن به کارهای نو یا خلق روش‌های جدید در امور جاری جامعه است. کارآفرین را هم کسی می‌دانند که فعالیتی را با سرمایه اقتصادی خودش آغاز می‌کند، ارزش‌های کهنه را تغییر می‌دهد و در محیط اطراف خود دگرگونی پدید می‌آورد و امور را به سوی بهترشدن می‌برد و الگویی برای دیگران می‌شود.
به هر حال هر كاري هدف و علاقه و خلاقيت و پشتكار مي‌خواهد تا به سرانجام برسد و چند جویای کار نیز بکار گرفته شوند و ارزش افزوده ایجاد کنند و به ‌اصطلاح كارآفريني انجام گیرد.
به عنوان نمونه در این تنگنای اقتصادی، یک کارآفرین با سرمایه‎گذاری شخصی خود، یک کارگاه تولیدی باز کرده است و 7 تن خانم بیکار را بکار گرفته و موفق شده است دست‌سازهای کارگاه خودشان را در فروشگاه‎های الکترونیکی ارایه کنند.
تهیمنه امینی‌،‌ کارآفرین می‌گوید: هنرمندان ما تاکنون توانسته‌اند تاج‌عروس و زيورآلات نقره و طلا تولید کنند و همچنین گردن‎بند هفت چاكرا بسازند که تونیک گردش خون، و تيروئيد کم‌کار و اعصاب است؛ یا سرويس آماتيس و كوارتز كه به درمان ديابت،‌ كم‌خوني و استرس کمک می‌کند. 
 

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen