انتخاب صفحه
شماره 4875 - چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398
شماره های پیشین:

پیشنهاد

جواد لگزیان

دنیای درون

اگر به دنبال ثروت، موفقیت و کامیابی هستید، باید ابتدا در درون به جست‌وجوی آن‌ها بپردازید، آن‌ها را رشد داده و به بیرون و دنیای اطراف انعکاس دهید. به عبارت دیگر «باید باشید، تا داشته باشید»؛ یعنی اگر به دنبال پول هستید باید از درون غنی باشید تا در بیرون به ثروت دست یابید؛ اگر به دنبال آرامش هستید، می‌بایست از درون آرام باشید تا صلح و آرامش را در بیرون تجربه نمایید. اگر درونی فقیر داشته و اندیشه‌های کمبود و فقر را پیوسته با خود به همراه دارید، تعجبی نیست که در دنیای بیرونی، سراسر درد و رنج و کمبود را تجربه نمایید.راز آرامش، کامیابی، موفقیت و شکوفایی در درون نهفته است و رشد تنها از درون به بیرون اتفاق می‌افتد؛ در نتیجه، تنها، خواندن این اثر و آثار دیگر، تحول و تغییری در رشد و باروری شما ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که جول اوستین نویسنده‌ی این کتاب معتقد است، کلمات، تنها حقایقی مرده و بی‌جان هستند که قابلیت ایجاد تغییر را در انسان ندارند و تنها تجربه به عنوان حقیقت زنده و پایداری می‌تواند دنیای درون و متعاقباً دنیای بیرون انسان‌ها را دگرگون نماید. به زبان دیگر، شایسته است که با خواندن مفاهیم این اثر و هر کتاب دیگری، آن‌ها را در عمل تجربه نموده و توانایی‌های بالقوۀ خود را به فعل درآورید.
جملات برگزیدۀ کتاب دنیای درون؛ منبع جهانی عرضه:
 - مشکل نباشید بلکه مشکل‌گشا باشید.
-  از آنچه از شما انتظار می‌رود، فراتر قدم بگذارید.
-  از طریق هر آنچه انجام می‌دهید، خدا را شاکر باشید.
-  دیگران را بالا بکشید، خداوند به شما ترفیع خواهد داد.
- به موفقیت‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها دست یافته‌اید، قانع نباشید.
«دنیای درون (منبع جهانی عرضه هشت کیفیت انکارناپذیر فرد موفق) « کتابی از جوئل آستین با ترجمه‌ی کمال مرادی را انتشارات تیسا در 226 صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.

جامعه شناسی چشم وهم چشمی

از جمله خصوصیاتی که در فرهنگ ایرانی به طور چشمگیری ریشه دوانده پدیده چشم‌وهم‌چشمی و تقلید از دیگران در اعمال، رفتار و روش زندگی است. در ایران پیدایش چشم‌وهم‌چشمی به حدود یکصد سال قبل، همزمان با ایجاد شکاف در شیوه زندگی ناشی از تقابل سنت و مدرنیسم مربوط می‌شود. به دنبال آن، بهبود اوضاع اقتصادی و گسترش فزایندة طبقه متوسط سبب حاکمیت فرهنگ مصرفی در بین مردم شد. امروزه لذت و کام‌جویی از زندگی تبدیل به یک خواسته قطعی شده و این لذت بدون داشتن کالاهای مصرفی و شرایط زیست‌آرمانی کم‌وبیش غیرممکن می‌نماید. به نظر می‌رسد عواملی مانند: پیشرفت وضعیت اقتصادی، توسعه پدیدة شهرنشینی، الگوبرداری از سلبریتی‌ها، مهاجرت و مسافرت به خارج از کشور، رشد سریع انواع رسانه‌ها و نیز توسعه صنعت مُد و برند، سبک زندگی همراه با لذت در جامعه را با سرعت بسیاری گسترش داده است. بنابراین، وضعیتی شبیه یک مسابقه برای متفاوت بودن و تفاخر در بین افراد جامعه به وجودآمده که می‌توان از آن به چشم‌وهم‌چشمی نوین تعبیر نمود. فرشاد قوشچی در کتاب جامعه‌شناسی چشم‌ و هم‌چشمی، این پدیده را در چندین بعد آن همچون تقلید در نوع آرایش و ظاهر، گذران اوقات فراغت، مد و برند و شیوه تحصیلات بررسی کرده‌ است...
کتاب «جامعه‌شناسی چشم‌و‌هم‌‌چشمی» اثر فرشاد قوشچی را انتشارات تیسا در 116 صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen