انتخاب صفحه
شماره 4876 - پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398
شماره های پیشین:

آزادراه جنوبی تهران؛ موثرترین پروژه راهسازی پایتخت و استان البرز

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل روسازی 73 درصد از آزادراه جنوبی تهران خبر داد و گفت:‌ این آزاد راه موثرترین پروژه راهسازی برای ترافیک استان تهران و البرز است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال عبور شرقی و غربی مردم از این آزادراه فراهم شود.به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز از آزادراه جنوبی تهران بازدید کرد و گفت:‌ این آزادراه سومین آزادراه بزرگ کشور و موثرترین پروژه راهسازی برای پایتخت و استان البرز محسوب می‌شود.وی بهره‌برداری از این آزادراه را تحولی در حمل و نقل استان‌های تهران و البرز دانست و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه جنوبی تهران بخش اعظمی از گره‌های ترافیکی در مبادی ورودی شهر‌های تهران و کرج برطرف می‌شود و تبادل تمام مسیرهای جنوبی، شرقی و غربی این دو استان را برقرار می‌کند.
خادمی این آزادراه را یک محور ترانزیتی بسیار مهم با نقش استراتژیک در پدافند غیرعامل برای پایتخت معرفی کرد و گفت: آزادراه جنوبی تهران موجب انتقال ترافیک عبوری از کلان شهر تهران و اتوبان آزادگان به خارج از شهر می‌شود و نقش مهمی در ارتباط بین کریدورهای منتهی به تهران ایفا می‌کند. 
همچنین  بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج با هدف سفر به غرب و جنوب غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران را برطرف می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل روسازی 73 درصدی این آزادراه خبر داد و افزود: به منظور ساخت آزادراه جنوبی تهران تاکنون 1200 میلیارد تومان با سهم مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه خاتم الانبیاء هزینه شده است.مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به مزایای بهره‌برداری از این آزادراه ادامه داد: بهره‌برداری از این آزادراه با کاهش 20 کیلومتری طول مسیر موجب کاهش 90 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و 110 دقیقه‌ای برای وسایل نقلیه سنگین می‌شود.خادمی تاکید کرد: این آزادراه با داشتن مشخصات هندسی ویژه و کاهش شیب شیروانی‌ها موجب افزایش ایمنی  می‌شود و با در نظر گرفتن شرایط توپوگرافی منطقه تنها آزادراهی در کشور است که سرعت طرح در آن 130 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.
وی تصریح کرد:  این آزادراه در چهار قطعه در حال احداث است که قطعه یک از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه دوم پروژه از جاده ماهدشت-اشتهارد به اتوبان ساوه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و همچنین قطعه سوم بین اتوبان ساوه و اتوبان قم قرار دارد که طول آن ۳۰ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی آن به 46درصد رسیده است و عملیات اجرایی در قطعه پایانی به طول 40 کیلومتر نیز با پیشرفت فیزیکی 93 درصد در حال انجام است.
 

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen