انتخاب صفحه
شماره 4946 - سه شنبه 22 مرداد 1398
شماره های پیشین:

دولت با اطلاع رسانی شفاف  مي‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه حوزه سخنگویی یکی از پاشنه آشیل‌های دولت بوده، گفت: باید منظور ما از سخنگوی دولت و یا شورای ارتباطات اجتماعی دولت این باشد که مردم و افکار عمومی با واقعیت‌ها، موانع و مشکلات دولت آشنا شوند. متأسفانه در این شش سال دولت هیچ گاه در حوزه سخنگویی به این موارد ورود نکرده است.
عبدالله ناصری در گفت و  گو با جماران، در خصوص تشکیل شورای ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری اظهار داشت: ما پیش از این شورای اطلاع رسانی دولت داشتیم که در دولت دوم اصلاحات خیلی فعال شد. در دوره دوم آقای خاتمی سخنگوی دولت رئیس این شورا بود و چند شخص حقیقی و چند شخص حقوقی عضو آن بودند. این شورابا جلساتی که داشت باعث شد که اطلاع رسانی دولت منسجم شود و به عنوان یک نهاد پویا برای دولت کار کند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اهمیتی ندارد که این مجموعه چه نامی داشته باشد؛ مهم عملکرد این شورا خواهد بود و انسجام و هماهنگی آن، که طبیعتا باید بین حوزه سخنگویی دولت و نهادهای خبری رسمی دولت مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران باشد. از محاسن این تجربه مهم تاریخی در دولت دوم آقای خاتمی این بود که عملا سخنگویی فقط بر دوش یک نفر به عنوان سخنگو نبود. سخنگو برنامه ریزی، مدیریت و هماهنگی مي‌کرد و همه وزیران را درگیر اطلاع رسانی کرده بود.
وی تأکید کرد: من به رسانه‌های رسمی مثل صدا و سیما و روزنامه‌های نهادهای حکومتی مثل کیهان خیلی امیدوار نیستم و این امید را هم نباید داشت. ولی اگر خود دولت بتواند یک سیاست اطلاع رسانی منطقی و شفاف را شکل دهد تا حدود زیادی مي‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند. اما من معتقدم که خود آقای روحانی، به رغم شعارهای اطلاع رسانی و تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی در دولت اول، عملا انگیزه یا دغدغه چندانی برای صریح و صادقانه صحبت کردن با مردم را نداشته است.
 

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen