انتخاب صفحه
شماره 4947 - چهارشنبه 23 مرداد 1398
شماره های پیشین:

نقش رسانه در افزایش رونق تولید در صنعت فولاد مبارکه

گروه شهرستانها – عصمت صادقیان: معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: رسانه‌ها به واسطه تاثیر در بعد اجتماعی، مي‌توانند بر جامعه هدف صنعت فولاد مبارکه تاثیر گذار باشند و سبب رونق چرخه تولید و فروش در داخل و خارج از کشور شوند.
منوچهر نیکفر در نشست نقش رسانه‌ها در رونق تولید که با رونمایی از پایگاه خبری ایراسین(پایگاه خبری فولاد مبارکه اصفهان)همراه بود با اشاره به ابزارهای ارتباطی اذعان داشت: این شرکت از همان ابتدا تلاش کرده از ابزار‌های ارتباطی مانند رسانه و رادیو و خبرنامه برای برقراری ارتباط و اطلاع رسانی با جامعه هدف و مشتریان و کارکنان خود بهره ببرد، با این حال نسبت به کشورهای پیشرفته هنوز از خلأ خبرنگار تخصصی در حوزه صنعت فولاد رنج مي‌بریم و امیدواریم پایگاه خبری ایراسین بتواند این خلأ را پوشش دهد. وی افزود: در رسانه‌های خارجی شاهد تحلیل و ارزیابی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازار و صنعت فولاد هستیم و رسانه‌ها به چرخه تولید و عرضه این محصول کمک شایانی مي‌کنند و توانسته اند به دلیل نفوذ در بعد اجتماعی، بر مردم و بازارهای هدف تاثیر بگذارند. در حالی که ما در فولاد مبارکه به چنین فرایندی نیاز مبرم داریم و از نبود آن متضرر مي‌شویم. معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان در ارزیابی AFK موفق به دریافت تندیس طلایی شد گفت: ما از میان 1400 شرکت حاضر در این ارزیابی موفق به کسب این افتخار شدیم و توانستیم در بین پنج شرکت برتر با بیش از 600 امتیاز قرار بگیریم. 
نیکفر افزود: ظرفیت تولید فولاد مبارکه به 35 میلیون تن در سال رسیده و در افق 1404 باید به ظرفیت 55 میلیون تن برسیم که در این شرایط در ردیف کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد قرارخواهیم گرفت. البته برای تحقق این مهم نیازمند حمایت و همراهی رسانه‌ها ومعرفی هرچه بهتر و بیشتر فولادمبارکه در داخل و خارج کشور هستیم.
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه حدود بیست هزار نفر به صورت سه شیفت در فولاد مبارکه مشغول به کارهستند تصریح کرد: تولیدات بیش از نهصد شرکت صنعتی وابسته به صنعت فولاد مبارکه است و بیش از سه هزار شرکت به صورت مستقیم با کارخانه ما کار مي‌کنند که مي‌توان گفت سیصد و پنجاه هزار نفر (مستقیم و غیر مستقیم) در این زنجیره اشتغال مشغول به کار هستند. مدیر خانه مطبوعات اصفهان نیز در ادامه نشست نقش رسانه‌ها در رونق تولید بیان داشت: برای رسیدن به جامعه توسعه یافته نیازمند توجه به رسانه‌ها هستیم؛ جامعه توسعه یافته جامعه‌ای است که مطبوعات در آن قوی و خبرنگارانش مورد توجه و عنایت مسئولان و مردم باشند.
امیر احمد زندآور ادامه داد : اصحاب رسانه برای داشتن ساده‌ترین حق و حقوق خود با مشکلات عدیده ای مانند مشکل مسکن، بیمه، حقوق و عدم امنیت شغلی دست به گریبان هستند.وی اظهار داشت : بیش از 200 سال است که در ایران رسانه و مطبوعات وجود دارد، ولی همچنان به قشر زحمت کش در این حوزه آن طور که شایسته است توجه نشده و نمي‌شود.
زندآور خاطر نشان کرد: اصفهان در بعد کمی و کیفی وضعیت مناسبی در حوزه رسانه دارد، اما به خوبی از این ظرفیت در سطح وسیع استفاده نشده است؛ به طوریکه با گذشت بیست سال از فعالیت خانه مطبوعات همچنان شاهد کاستی‌هایی هستیم. وی با اشاره به اینکه مسیر موفقیت در جامعه طی نخواهد شد مگر با کمک رسانه‌های قوی، تاکید کرد: جوامع با کمک رسانه‌ها رشد و ترقی پیدا مي‌کنند ولازم است مسئولان از اهالی رسانه حمایت بیشتری داشته باشند تا مسیر جامعه در حال توسعه را سریع تر طی کنیم.
مدیر خانه مطبوعات اصفهان افزود: یکی از فعالیت‌های خانه مطبوعات در دوسال گذشته تخصیص خانه امیرقلی امینی به عنوان محل دائمی خانه مطبوعات اصفهان بود و در ادامه با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری بودجه‌ای برای تاسیس موزه رسانه در این محل نیز مصوب شده است و بخش‌هایی از این کار در بودجه امسال نیز دیده شده است.
 

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید

draggablePen